کابل های آلومینیومی جایگزین سیم های مسی برق می شود

تهران-ایرنا- سخنگوی صنعت برق ایران با بیان اینکه سرقت سیم های مسی به شبکه برق آسیب وارد می آورد گفت: با هدف کاهش سرقت این نوع سیم ها اکنون برنامه جایگزینی کابل های آلومینیومی در کلانشهرها درحال اجرا است.

مصطفی رجبی مشهدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره میزان سرقت کابل‌های مسی برق و خسارتی که این مساله به شبکه برق کشور می‌زند افزود: جایگزین کردن کابل‌های آلومینیومی تلاش سارقان سیم‌های مسی را کمتر خواهد ساخت زیرا اکنون کابل آلومینیومی جذابیت کمتری برای سارقان دارد.

وی ادامه داد: سرقت کابل و سیم برق خسارت‌هایی را متوجه صنعت برق از یک طرف و مشترکان از سمت دیگر می‌کند زیرا سبب می‌شود جریان برق رسانی برای ساعت‌هایی با قطعی مواجه شود.

رجبی مشهدی با بیان اینکه آمار دقیق سرقت کابل و سیم در اختیار نیروی انتظامی است خاطرنشان ساخت: کار برخورد با چنین مواردی بر عهده نیروی انتظامی است و آنها در این باره اقدام می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق در عین حال گفت: اقدام‌های عمده‌ای از سوی وزارت نیرو برای مراقبت از شبکه‌های برق رسانی انجام شده و در دست انجام است.

وی ادامه داد: استفاده از پیچ‌های مخصوص در برج‌های نگهدارنده شبکه و اتصال پایه‌های این برج‌ها به گونه‌ای که سرقت را غیر ممکن سازد از دیگر اقدام‌های انجام شده برای مراقبت از شبکه و سیم‌های انتقال برق است.

رجبی مشهدی افزود: بازدیدهای دوره‌ای از شبکه‌ها و حضور نیروهای آموزش دیده از دیگر برنامه‌های وزارت نیرو برای نگهداری شبکه برق رسانی در برابر سرقت است.

چندی پیش محمد جوادآذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از صفحه‌های اجتماعی خود از افزایش سرقت سیم‌های مسی خبرداده بود.

There are no comments

دیدگاهتان را بنویسید

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ArabicEnglishPersian